تحلیل و بررسی تعیین رابطه میان هوش هیجانی با تفکر انتقادی در میان دانشآموزان دوره متوسطه شهر تهران
تحلیل و بررسی تعیین رابطه میان هوش هیجانی با تفکر انتقادی در میان دانشآموزان دوره متوسطه شهر تهران دارای 277 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.
مشخصات فایل
تعداد صفحات | 295 |
حجم | 233 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مقاله روانشناسی |
توضیحات کامل
فهرست مطالب :
مقدمه
بیان مسأله
ضرورت یا اهمیت پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیههای پژوهش
متغیرهای پژوهش
تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم و متغیرها
تعاریف عملیاتی
قسمت اول: هوش هیجانی
هوش
هیجان
هوش هیجانی و سیر تاریخی آن
مؤلفههای هوش هیجانی
اساس زیست ـ عصبی هوش هیجانی
هوش هیجانی و هوش عمومی
دیدگاههای مربوط به هوش هیجانی
هوش هیجانی به عنوان یک الگوی توانایی ذهنی
هوش هیجانی به عنوان یک الگوی مختلط
نظریه گلمن به عنوان نظریه مختلط از هوش هیجانی
نظریه بار-آن به عنوان الگویی مختلط
مقیاس هوش درون فردی
مقیاسهای هوش بین فردی
مقیاسهای سازشپذیری
مقیاسهای کنترل تنیدگی
مقیاسهای خلق عمومی
هوش هیجانی، تعدیلکننده نابرابریها
جنسیت و هوش هیجانی
اندازهگیری هوش هیجانی
پرسشنامه بهره هیجانی EQ – I)
پرسشنامه صلاحیت هیجانی
پرسشنامه رگه فراخلق (TMMS)
پرسشنامه نقشه بهره هیجانی
پرسشنامه سبک ادراک عواطف
پرسشنامه (MEIS)
پرسشنامه (MSCEIT)
۸٫مقیاسهای دیداری، شنیداری (ادراک هیجان)
رشد و تقویت هوش هیجانی
قسمت دوم: تفکر انتقادی
تفکر و انواع آن
تاریخچه تفکر انتقادی
تفکر انتقادی
ماهیت، ویژگیها و مسائل خاص تفکر انتقادی
ابعاد شناختی و عاطفی تفکر انتقادی
مهارتهای تفکر انتقادی
ویژگیها یا گرایشهای کلی
تواناییهای ویژه
مؤلفههای تفکر انتقادی
ویژگیهای تفکرانتقادی
سطوح تفکر انتقادی
صفات متفکران انتقادی
نظریههای همسو با تفکر انتقادی
رویکرد فراشناختی
دیدگاه شناختیها
دیدگاه پیاژه
نظریه یادگیری معنادار آزویل
دیدگاه برونر
تفکر انتقادی در طبقهبندی بلوم
رویکرد ساختنگرایی (سازندگی)
نظریههای فلسفی
دانش
آمادگی
مرجعیت
.مقایسه تفکر انتقادی با تفکر خلاق و حل مسئله
مقایسه تفکر انتقادی و منطق
راههای سنجش تفکر انتقادی
آزمون سنجش تفکر انتقادی واتسون ـ گلاسر
آزمون سنجش تفکر انتقادی کورنل
آزمون تشریحی تفکر انتقادی انیس ـ وایر
۴آزمون مهارتهای تفکر انتقادی کالیفرنیا CCTST
تقویت و پرورش تفکر انتقادی
قسمت سوم: مروری بر پژوهشهای انجام شده پیرامون موضوع تحقیق
پژوهشهای مربوط به هوش هیجانی در خارج از ایران پ
پژوهشهای انجام شده در ایران در مورد هوش هیجانی
پژوهشهای مربوط به تفکر انتقادی در خارج از ایران
تحقیقات انجام شده در ایران در مورد تفکر انتقادی
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه
روش نمونهگیری
ابزارهای اندازهگیری
پرسشنامه بهره هیجانی بار ـآن
پایایی پرسشنامه هوش هیجانی
پرسشنامه مهارتهای تفکر انتقادی کالیفرنیا CCTST۲۰۰
روش اجرا
روشهای تجزیه و تحلیل دادهها
مقدمه
بخش اول: توصیف دادههای پژوهش
بخش دوم: تحلیل دادهها (آمار استنباطی)
بحث و تفسیر
نتیجه گیری
محدودیت هاو مشکلات پژوهش
پیشنهادات پژوهشی
پیشنهادهای کاربردی
خلاصه پژوهش
فهرست منابع فارسی
قسمتی از متن :
مقدمه
آدمی برای پاسخ به درخواستهای متنوع دنیای پیچیده عصر حاضر، نیازمند توانمندیهای بیشماری است از این رو براساس ضرورتهایی که بر وی تحمیل میشود ساز و کارهایی به صورت خود انگیخته یا خود ساخته در او شکل میگیرد و او را از سایر جانداران متمایز میسازد. انسان با نگاهی ژرف و متفکرانه به رفتارهای خویش در مییابد که از ویژگیهای خاصی بهرهمند است که موجب سهولت سازگاری او با شرایط جدید میگردد. در این میان ویژگیهای شناختی دارای نقش ویژهای در رویارویی با دنیای پیچیده هستند از جمله ویژگیهای برجسته و شاید منحصر به فرد انسانی، پدیده «هوش»میباشد این پدیده در انسان از نظر کمی و کیفی به گونهای است که او را قادر به تمدنسازی کرده است. به این ترتیب تغییراتی که در زندگی و موقعیتهای مختلف روی میدهد انسان را وادار میسازد که از ابعاد مختلف هوش بهرهمند گردد…
توضیحات بیشتر و دانلود
صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود